Meghívó
A MISKOLCI EGYETEM BTK MODERN FILOLÓGIAI INTÉZETE,
a MAGYAR ALKALMAZOTT NYELVÉSZEK ÉS NYELVTANÁROK EGYESÜLETE,
valamint az
MTA TERÜLETI BIZOTTSÁGÁNAK NYELVTUDOMÁNYI MUNKABIZOTTSÁGA
tisztelettel meghívja Önt a
„Tananyagfejlesztés: új kihívások, lehetőségek és megoldások az idegen nyelvek oktatásában”
című tudományos konferenciájára.
A rendezvény időpontja: 2017. január 13. (péntek) 10.00 órától 17.00 óráig
A rendezvény helyszíne: Miskolci Egyetem 3515, Miskolc-Egyetemváros
Regisztráció: ME Modern Filológiai Intézet Könyvtára, (A/6 épület fsz. 28.)
10.00 – 10.30 Megnyitó és köszöntők (A/6. épület XVIII. előadó)
Dr. Kecskés Judit, a Miskolci Egyetem Bölcsészettudományi Karának dékánhelyettese
Prof. Dr. Prószéky Gábor, a Magyar Alkalmazott Nyelvészek és Nyelvtanárok Egyesületének elnöke
Dr. Simigné dr. habil. Fenyő Sarolta, az MTA Területi Bizottsága Nyelvtudományi Munkabizottságának elnöke
10.30 – 11.45 Plenáris előadások (A/6. épület fsz. XVIII. előadó)
Dr. habil. Poór Zoltán: Új idők – új generációk – új eszközök – új módszerek – új nyelvi változatok
Prof. Dr. Drahota-Szabó Erzsébet: Tananyagfejlesztés a felsőoktatásban – miért és hogyan?
11.45 – 12.30 Ebédszünet (Modern Filológiai Intézet Könyvtár, A/6 ép. fsz. 28.)
12.30 – 15.15 Szekcióülések (C1. épület, III. emelet)
15.15 – 15.30 Kávészünet (C1. épület, III. emelet)
15.30 – 16.30 Interaktív workshopok (C1. épület, III. emelet)
Szekcióülések
„A” Szekció
C/1. 306. terem Szekcióelnök: Simigné Fenyő Sarolta |
„B” Szekció
C/1. 307/a. terem Szekcióelnök: Magnuczné Godó Ágnes |
„C” Szekció
C/1. 304/a. terem Szekcióelnök: Bikics Gabriella |
||
12.30 – 12.50 | Jakusné Harnos Éva:
A keretelméletek alkalmazása a szakmai diskurzus kutatásában
|
Reményi Andrea Ágnes:
Process writing with online peer evaluation: Preparing texts for a magazine for incoming Erasmus students |
Kézi Erzsébet:
Az idegen nyelvek oktatása és a 20. század.
|
|
12.50 – 13.10 | Gerő Ildikó, Kovács Judit:
A kevesebb néha több, azaz hogyan indítsuk el külföldi diákjainkat a magyar tanulás rögös útján? Tapasztalatok egy kezdő magyar tankönyv írása kapcsán |
Juhász Valéria, Juhász István:
Idegennyelv-tanulás nyelvtanulási nehézséggel küzdők számára, egy e-tananyag bemutatása
|
Cserba Andrea, Mirk Mária:
Hiánypótló új tankönyv a német jogi szaknyelvoktatásban
|
|
13.10 – 13.30 | K. Nagy Emese:
A pedagógusok tanulása a tanórán készített videofilm-elemzés segítségével |
Bajzát Tünde:
Online angol nyelvtudást fejlesztő tananyagok értékelő elemzése
|
Bikics Gabriella:
DIGIDEUTSCH – Digitális német tananyag általános iskolásoknak |
|
13.30 –13.50 | Abonyi Henrik:
Nyelvtani kontrasztivitást a nyelvkönyvekbe!/? – Új kihívások és új kényszerek a posztkommunikatív nyelvoktatásban |
Dobronyi Eszter:
A tananyagfejlesztés sajátosságai a műszaki szaknyelv oktatásában.
|
Propszt Eszter:
Szükség van-e az irodalomra a nyelvoktatásban?
|
|
13.50 – 14.00 | Szünet | |||
14.00 – 14.20 | Varga Éva Katalin:
Tananyagfejlesztés a fogorvoshallgatók francia szaknyelvoktatásának keretében
|
Poór Zoltán:
Kortárs nyelvpedagógiai törekvések két hazai kiadású általános iskolai angolkönyv-sorozatban |
Bazsóné Sőrés Marianna:
A kortárs irodalom és a médiák az idegennyelv- oktatás szolgálatában
|
|
14.20 – 14.40 | Czellér Mária:
Innovatív törekvések a professzionális nyelvhasználatra felkészítő tananyagok fejlesztésében |
Schäffer Anett:
Az interkulturális tudatosság fejlesztése a nyelvórákon
|
Szanyi Ildikó:
Színház a németórán
|
|
14.40 – 15.00 | Hajdú Zita:
Szakmai tartalom és nyelvtani ismeretek összehangolása a Gazdasági szakfordítói képzés tantárgyaiban |
Robin Nagano:
Preparing teachers for English-medium instruction
|
Bódi László:
Nyelvoktatás házi feladatok nélkül garantált eredményekkel |
|
15.00-15.20 | Horváth Zsófia:
A személyes tanári órák kombinációja a XXI. századi technikával! A tanárok papírhegyekkel, míg a diákok csak a neten? Hogyan egyeztethető ez össze eredményesen, szórakoztatóan? |
Illés Béla, Skapinyecz Róbert, Tamás Péter:
Logisztika angolul. Egy online tananyag bemutatása
|
Mihályi Gabriella,
Polyák Laura:
Kell-e? Miért? Hogyan? – Szaknyelvek oktatása e-tananyagokkal |
|
15.20 – 15.30 | Dobos Csilla:
Szépkorúak az idegen nyelvek tanulásának a világában – új kihívások és lehetőségek
|
Kegyes Erika:
A logisztikai terminológia oktatásának lehetőségei. Egy német nyelvű logisztikai munkafüzet koncepciója |
||
15.30 – 15.45 | Kávészünet (C1. épület, III. emelet)
|
|||
15.45 – 17.00 | Interaktív workshopok (C1. épület, III. emelet) | |||
Workshop 1.
C/1. 307A terem “ENGaGE” Angol és német nyelvű digitális tananyag tanulási nehézséggel küzdő nyelvtanulók számára
Projekt előkészítő workshop
1. Juhász Valéria, Juhász István: Idegen nyelvi digitális tananyag tanulási nehézséggel küzdő diákok számára 2. Magnuczné Godó Ágnes: Idegennyelv-tanulás diszlexiával: Kutatási eredmények és pedagógiai perspektívák 3. Horkai Anita, Tisza Károly: Screenager – digitális tananyagfejlesztés az egyénre szabott oktatás szolgálatában
|
Workshop 2.
C/1. 304A. terem „Együtthaladóra NyIT-va”
1: Gréczi-Zsoldos Enikő: Szép magyar beszéd szakkör és verseny migráns tanulóknak 2: Rostás Édua: MID digitális tananyagfejlesztés 3: Kecskés Judit: Pedagógus-továbbképzés a nyelvi hátránnyal küzdő tanulói csoportok fejlesztése témakörben
|
|||
Minden érdeklődőt szeretettel várunk rendezvényünkre!