Meghívó „Tananyagfejlesztés: új kihívások, lehetőségek és megoldások az idegen nyelvek oktatásában” konferenciára

logo-uni-miskolc

Meghívó

A MISKOLCI EGYETEM BTK MODERN FILOLÓGIAI INTÉZETE,

a MAGYAR ALKALMAZOTT NYELVÉSZEK ÉS NYELVTANÁROK EGYESÜLETE,

valamint az

MTA TERÜLETI BIZOTTSÁGÁNAK NYELVTUDOMÁNYI MUNKABIZOTTSÁGA

tisztelettel meghívja Önt a

„Tananyagfejlesztés: új kihívások, lehetőségek és megoldások az idegen nyelvek oktatásában”

című tudományos konferenciájára.

 

A rendezvény időpontja: 2017. január 13. (péntek) 10.00 órától 17.00 óráig

A rendezvény helyszíne: Miskolci Egyetem 3515, Miskolc-Egyetemváros

Regisztráció: ME Modern Filológiai Intézet Könyvtára, (A/6 épület fsz. 28.)

 

10.00 – 10.30  Megnyitó és köszöntők (A/6. épület XVIII. előadó)

 

Dr. Kecskés Judit, a Miskolci Egyetem Bölcsészettudományi Karának dékánhelyettese

 

Prof. Dr. Prószéky Gábor, a Magyar Alkalmazott Nyelvészek és Nyelvtanárok Egyesületének elnöke

 

Dr. Simigné dr. habil. Fenyő Sarolta, az MTA Területi Bizottsága Nyelvtudományi Munkabizottságának elnöke

 

10.30 – 11.45  Plenáris előadások (A/6. épület fsz. XVIII. előadó)

 

Dr. habil. Poór Zoltán: Új idők – új generációk – új eszközök – új módszerek – új nyelvi változatok

 

Prof. Dr. Drahota-Szabó Erzsébet: Tananyagfejlesztés a felsőoktatásban – miért és hogyan?

 

11.45 – 12.30  Ebédszünet (Modern Filológiai Intézet Könyvtár, A/6 ép. fsz. 28.)

 

12.30 – 15.15 Szekcióülések (C1. épület, III. emelet)

 

15.15 – 15.30   Kávészünet (C1. épület, III. emelet)

 

15.30 – 16.30  Interaktív workshopok (C1. épület, III. emelet)

 

 

Szekcióülések

 

 

  „A” Szekció

C/1. 306. terem

Szekcióelnök:

Simigné Fenyő Sarolta

„B” Szekció

C/1. 307/a. terem

Szekcióelnök:

Magnuczné Godó Ágnes

„C” Szekció

C/1. 304/a. terem

Szekcióelnök:

Bikics Gabriella

12.30 – 12.50 Jakusné Harnos Éva:

 

A keretelméletek alkalmazása a szakmai diskurzus kutatásában

 

Reményi Andrea Ágnes:

 

Process writing with online peer evaluation: Preparing texts for a magazine for incoming Erasmus students

Kézi Erzsébet:

 

Az idegen nyelvek oktatása és a 20. század.

 

12.50 – 13.10 Gerő Ildikó, Kovács Judit:

 

A kevesebb néha több, azaz hogyan indítsuk el külföldi diákjainkat a magyar tanulás rögös útján?

Tapasztalatok egy kezdő magyar tankönyv írása kapcsán

Juhász Valéria, Juhász István:

 

Idegennyelv-tanulás nyelvtanulási nehézséggel küzdők számára, egy e-tananyag bemutatása

 

Cserba Andrea, Mirk Mária:

 

Hiánypótló új tankönyv a német jogi szaknyelvoktatásban

 

13.10 – 13.30 K. Nagy Emese:

 

A pedagógusok tanulása a tanórán készített videofilm-elemzés segítségével

Bajzát Tünde:

 

Online angol nyelvtudást fejlesztő tananyagok értékelő elemzése

 

Bikics Gabriella:

 

DIGIDEUTSCH – Digitális német tananyag általános iskolásoknak

13.30 –13.50 Abonyi Henrik:

 

Nyelvtani kontrasztivitást a nyelvkönyvekbe!/? – Új kihívások és új kényszerek a posztkommunikatív nyelvoktatásban

Dobronyi Eszter:

 

A tananyagfejlesztés sajátosságai a műszaki szaknyelv oktatásában.

 

Propszt Eszter:

 

Szükség van-e az irodalomra a nyelvoktatásban?

 

13.50 – 14.00 Szünet
14.00 – 14.20 Varga Éva Katalin:

 

Tananyagfejlesztés a fogorvoshallgatók francia szaknyelvoktatásának keretében

 

Poór Zoltán:

 

Kortárs nyelvpedagógiai törekvések két hazai kiadású általános iskolai angolkönyv-sorozatban

Bazsóné Sőrés Marianna:

 

A kortárs irodalom és a médiák az idegennyelv- oktatás szolgálatában

 

14.20 – 14.40 Czellér Mária:

 

Innovatív törekvések a professzionális nyelvhasználatra felkészítő tananyagok fejlesztésében

Schäffer Anett:

 

Az interkulturális tudatosság fejlesztése a nyelvórákon

 

Szanyi Ildikó:

 

Színház a németórán

 

14.40 – 15.00 Hajdú Zita:

Szakmai tartalom és nyelvtani ismeretek összehangolása a Gazdasági szakfordítói képzés tantárgyaiban

Robin Nagano:

 

Preparing teachers for English-medium instruction

 

Bódi László:

Nyelvoktatás házi feladatok nélkül garantált eredményekkel

15.00-15.20 Horváth Zsófia:

 

A személyes tanári órák kombinációja a XXI. századi technikával!

A tanárok papírhegyekkel, míg a diákok csak a neten? Hogyan egyeztethető ez össze eredményesen, szórakoztatóan?

Illés Béla, Skapinyecz Róbert, Tamás Péter:

 

Logisztika angolul. Egy online tananyag bemutatása

 

Mihályi Gabriella,

Polyák Laura:

 

Kell-e? Miért? Hogyan? – Szaknyelvek oktatása e-tananyagokkal

15.20 – 15.30 Dobos Csilla:

 

Szépkorúak az idegen nyelvek tanulásának a világában – új kihívások és lehetőségek

 

  Kegyes Erika:

 

A logisztikai terminológia oktatásának lehetőségei. Egy német nyelvű logisztikai munkafüzet koncepciója

15.30 – 15.45 Kávészünet (C1. épület, III. emelet)

 

           15.45 – 17.00 Interaktív workshopok (C1. épület, III. emelet)
Workshop 1.

C/1. 307A terem

“ENGaGE” Angol és német nyelvű digitális tananyag tanulási nehézséggel küzdő nyelvtanulók számára

 

Projekt előkészítő workshop

 

1. Juhász Valéria, Juhász István:

Idegen nyelvi digitális tananyag tanulási nehézséggel küzdő diákok számára

2. Magnuczné Godó Ágnes: Idegennyelv-tanulás diszlexiával: Kutatási eredmények és pedagógiai perspektívák

3. Horkai Anita, Tisza Károly: Screenager – digitális tananyagfejlesztés az egyénre szabott oktatás szolgálatában

 

Workshop 2.

C/1. 304A. terem

„Együtthaladóra NyIT-va”

 

1: Gréczi-Zsoldos Enikő: Szép magyar beszéd szakkör és verseny migráns tanulóknak 2: Rostás Édua: MID digitális tananyagfejlesztés 3: Kecskés Judit: Pedagógus-továbbképzés a nyelvi hátránnyal küzdő tanulói csoportok fejlesztése témakörben

 

 

 

 

Minden érdeklődőt szeretettel várunk rendezvényünkre!

 

 

Comments are closed